czwartek, 1 grudnia 2022

Przeczytane w listopadzie

W listopadzie zajęta byłam więcej robótkami ręcznymi i udało mi się w związku z tym przeczytać tylko jedną książkę. Sięgnęłam po "Kobiety Henryka VIII" Amy Licence. Ciekawa byłam losów wszystkich żon Henryka VIII oraz innych kobiet z nim związanych. Interesowało mnie czy darzył jakimś uczuciem swoje żony i jak je traktował. Ich wybór był oczywiście podyktowany interesem państwa, choć nie w każdym przypadku. W książce jest niewiele zdjęć portretów osób przewijających się przez kartki opowieści oraz miejsc związanych z władcą i jego wybrankami. Spodziewałam się, że będzie ich trochę więcej, jest to raczej dość dobrze udokumentowany okres w historii Anglii i na pewno zachowały się obrazy z tego czasu.

Po przeczytaniu tej pozycji mogę powiedzieć, że cieszę się, że nie musiałam żyć w tamtych okrutnych czasach, a tym bardziej, że nie zostałam żoną ówczesnego króla ;)

Pozdrawiam wszystkich ciepło :)


10 komentarzy:

  1. Ważne że czytacz, nie ważne ile. Same ambitne tytuły Podziwiam !! ja to się muszę przy książce odstresować , czytam głównie do poduszki, bo wcześniej jakoś brak mi czasu !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię się przy książce odstresować i dlatego czasem wybieram również bardzo lekkie czytadła. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Miałam okazję czytać tę książkę, bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam, Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam - ciekawa. Chociaż miałam chyba wobec niej większe oczekiwania. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Oj tak historia opowiadana ówcześnie bez ściemniania wnosi wiele szczegółów i to nie koniecznie tych pozytywnych ;) Ciekawy nurt tematyczny do czytania sobie znalazłaś ja chyba jeszcze na tę epokę nie dojrzałam. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś mnie ciągnie teraz do takiej literatury. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Po takich lekturach naprawdę należy docenić nasze czasu. Tak samo jak Thorwalda książki o medycynie mogą przerazić i włączyć od razu myślenie: jak wspaniale żyć teraz i mieć taką służbę zdrowia! Hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie kilka wieków temu było niebezpieczne z bardzo różnych względów. Cud, że dotrwaliśmy do obecnych czasów ;) Pozdrawiam :)

      Usuń