wtorek, 2 sierpnia 2022

Przeczytane w lipcu

W lipcu przeczytałam jedną książkę zatytułowaną "Pierwsze słowo" autorstwa Martina Kuckenburga. Chciałam dowiedzieć się więcej o początkach pisma. Sama książka jest podzielona na dwie części. W pierwszej autor przedstawia zagadnienia związane z powstaniem i rozwojem mowy, natomiast w drugiej części pisze o powstaniu pisma. Ja akurat bardziej byłam zainteresowana tą drugą częścią. Jak dla mnie w książce było za mało ilustracji czy zdjęć pokazujących najstarsze zabytki piśmiennictwa. Chętnie obejrzałabym więcej przykładów dotyczących tego zagadnienia.

Książka jest ładnie wydana, ma grubą oprawę.

Pozdrawiam słonecznie :)


10 komentarzy:

  1. Książek na ten temat jest sporo. Tutaj znajdzie Pani wykaz tych najpopularniejszych: https://whk.up.krakow.pl/literat.html . Tutaj też warto zajrzeć: https://whk.up.krakow.pl/ . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie ta pozycja, Aniu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po studiach to raczej nie mam za często ochoty sięgać po pozycje o piśmie, ale kto wie...
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że coś się może przejeść, ale po dłuższej przerwie można wrócić do niektórych rzeczy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. No cóż książki nie czytałam ale ja to monotematyczna jestem .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja raz na jakiś czas muszę zmienić tematykę książek :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Bardzo fajnie, że trafiłaś na książkę która dostarczyła Ci przyjemności w czytaniu, jak i można tak powiedzieć ucząca czegoś :) pozdrawiam Aniu i kolejnej takiej pasjonującej lektury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukam teraz właśnie takich książek, z których można się czegoś ciekawego dowiedzieć. Pozdrawiam :)

      Usuń