poniedziałek, 11 lipca 2022

Przeczytane w czerwcu

Kompletnie zapomniałam, że w czerwcu przeczytałam jedną książkę. A była to powieść Marcina Dudzińskiego "Przeciwko bratu". Akcja dzieje się w Częstochowie, a głównymi bohaterami są biskup Stanisław Walter i jego brat Jerzy Walter - komendant policji. Miasto przedstawione jest w dość ponurej odsłonie, jest pełne deszczu i mroku. Obaj bracia sprawują w nim władzę, ale każdy w innym zakresie. Biskup zajmuje się sferą duchową, a policjant bardziej przyziemną, czyli prawną. W pewnym momencie obaj bracia staną przeciwko sobie.

Książka ta jest pierwszym tomem "Trylogii Profanum". Tematyka tej powieści przypomniała mi serię z komisarzem Brudnym autorstwa Przemysława Piotrowskiego. Obie historie mają wiele wspólnego i dotyczą osób duchownych, ich postaw i postępowania w życiu.

Ostatnio w ogóle nie zajmuję się robótkami, sporo czasu przeznaczam na ogród, więc i na blogu jest mnie mniej. Ale odwiedzam ulubione blogi, żeby być na bieżąco.

Pozdrawiam serdecznie, buziaki :)


12 komentarzy:

  1. Aniu to akurat nie jest moja ulubiona literatura, ale mimo innych zajęć staram się co dziennie choć kilka stron przeczytać. No cóż każdy czyta to co lubi i w swoim tempie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja raz mam ochotę poczytać jakieś krwiste kryminały, a innym razem lekkie obyczajówki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja też zrobiłam sobie przerwę. Ogród zabiera mi dużo czasu. Mało sięgam po komputer. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - ogródek wymaga uwagi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Aniu, teraz taka pora, że ogród ma pierwszeństwo.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to zajmowanie się ogrodem jeszcze chwilę potrwa :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wiosną i latem często brakuje czasu na robótki i na czytanie. Książka może być ciekawa, zapisałam tytuł.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze są dwie części serii. Ale zajmę się nimi później :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Mało czytam z braku czasu. Teraz bardziej zajmuje mi czas ogród :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że możesz robić to co lubisz - pracować w ogródku, a jeszcze jak znalazłaś czas na czytanie, to już super. Też niewiele robótkuje, ale widać taki czas. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat praca w ogródku nie należy do moich ulubionych czynności, ale nie ma rady - trzeba ją wykonać ;) Pozdrawiam :)

      Usuń