wtorek, 2 maja 2023

Przeczytane w marcu i kwietniu

Przez dwa ostatnie miesiące udało mi się przeczytać trzy książki:

Żony sławnych mężów - Eugenia Kochanowska

Opowiem Ci o zbrodni - różni autorzy

Damy srebrnego wieku - Kamil Janicki

"Żony sławnych mężów" to krótkie opowiadania o kobietach, które towarzyszyły znanym polskim poetom, malarzom, żołnierzom. Autorka przedstawia małżeństwa i ich losy, ale kładzie nacisk na rolę kobiet jaką odgrywały one w życiu swych bardziej znanych mężów.

Kamila Janickiego już Wam polecałam i nic się tu nie zmieniło. Jego książkę czytałam z ogromną przyjemnością. Dowiedziałam się sporo o Ludwice Marii Gonzaga oraz trochę o Marysieńce Sobieskiej. Książka skończyła się za szybko i jakoś tak nagle. I o to mogę mieć do autora pretensje :) Kamil Janicki przedstawił dość szczegółowo losy Ludwiki Marii, i to na niej skupił się w zasadzie w swojej opowieści, a o Marysieńce Sobieskiej wspomina dopiero pod koniec książki. Nie zmienia to faktu, że mam ochotę na więcej pozycji jego autorstwa.

Pozdrawiam serdecznie :)


12 komentarzy:

  1. Pierwsza i trzecia mnie zainteresowały.
    Pozdrawiam, Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugą też dobrze się czyta :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Witaj! Mnóstwo czytam, kupuję mnóstwo książek, ale tych nie czytałam... Przejdę się do biblioteki i coś z tych propozycji wypożyczę. A Tak na marginesie piękną biżuterię tworzysz! Pozdrawiam! https://a-jestem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biżuterii już dawno nie robiłam, pewnie wrócę do tego za jakiś czas. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Książki Kamila Janickiego już czytałam, każda bardzo mi się podobała :) "Damy srebrnego wieku" też chętnie przeczytam w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już kupiłam następną jego książkę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ciekawie zabrzmiało Po Janickiego i ja z chęcią sięgnę :) pozdrawiam i ciekawego zaczytania życzę Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypuszczam, że Ci się spodoba. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. O, ciekawe lektury. Szczególnie ta pierwsza może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książka K. Janickiego też przypadłaby Ci do gustu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Jeszcze nie znam tych pozycji książkowych. Już zapisuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń